2019 rok
Kontrole zewnętrzne w Urzędzie Miasta Sejny w 2019 r.
L.p. |
Instytucja |
Tematyka kontroli |
Data kontroli |
Zalecenia pokontrolne/stwierdzone nieprawidłowości |
1. |
Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego |
Prawidłowość realizacji projektu nr WND-RPPD.05.04.01-20-015/17 zgodnie z umową nr UDA-RPPD.05.04.01-20-0015/17-00 o dofinansowanie projektu „Poprawa efektywności energetycznej poprzez modernizację infrastruktury oświetlenia ulicznego na terenie Miasta Sejny” |
26.03.2019 r.– 16.04.2019 r. |
W trakcie kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości i/lub uchybień |
2. |
Podlaski Urząd Wojewódzki |
Kontrola problemowa określenia faktycznego stanu przygotowań jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów leczniczych do realizacji zadań obronnych |
4.04.2019 r. |
Protokół jest dokumentem |
3. |
Komisja Rewizyjna Rady Miasta Sejny |
Realizacja budżetu Miasta Sejny |
17.05.2019 r. |
Wnioski komisji: 1. Wyeliminować kardynalne błędy, które wystąpiły w sprawozdaniu z realizacji budżetu miasta Sejny na 2018 rok. Nie może być tak, że różnica w dochodach między sprawozdaniem Rb-NDS i sprawozdaniem finansowym wynosiła 713.094,94 zł. 2. Wyeliminować powstawanie zobowiązań wymagalnych w sytuacji, kiedy w budżecie jest nadwyżka budżetowa. 3. Na bieżąco analizować wpływy i wydatki w dziale 900 – gospodarka odpadami, aby wyeliminować konieczność pokrywania deficytu z budżetu miasta. Dążyć do samosfinansowania się systemu. |
4. |
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach |
Czynności kontrolno-rozpoznawcze w trybie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania części budynku szkoły podstawowej na oddziały przedszkolne przy ul. Wojska Polskiego 64 w Sejnach) |
15.07.2019 r. |
Brak sprzeciwu i uwag w sprawie uzyskania pozwolenia na użytkowanie przedmiotowego obiektu |
5. |
Podlaski Urząd Wojewódzki |
Realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej wynikających z ustaw: o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, utrzymaniu czystości i porządku w gminach, swobodzie działalności gospodarczej, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy oraz Prawa o ustroju sadów powszechnych za okres od 1 stycznia 2017 r. do sierpnia 2019 r. |
8.08.2019 r. |
Wykonywanie zadań oceniono pozytywnie z nieprawidłowościami: 1. 1. Niezwłoczne dopełnienie obowiązku przekazania do CEIDG informacji o uzyskaniu przez przedsiębiorcę od dnia 08.01.2019 r. uprawnienia w postaci zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Miasta Sejny wynikającego z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy. 2. Terminowe przekazywanie informacji do CEIDG o uzyskaniu uprawnień przez przedsiębiorców w zakresie prowadzonej przez nich działalności, stosując się do zapisów art. 44 ust. 3 cytowanej wyżej ustawy. Przekazywanie Marszałkowi Województwa każdego roku wykazu podmiotów wpisanych i wykreślonych w danym roku z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, z zachowaniem określonego ustawowo terminu. |
6. |
Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku Zespół w Suwałkach |
Kompleksowa kontrola gospodarki finansowej miasta Sejny za 2018 rok i inne wybrane okresy |
28.08.2019 r. – 21.11.2019 r. |
Kontrole w jednostkach podległych przeprowadzone w 2019 r.
L.p. |
Instytucja przeprowadzająca kontrolę |
Tematyka kontroli |
Jednostka kontrolowana |
Data kontroli |
Zalecenia pokontrolne/ stwierdzone nieprawidłowości |
1. |
Podlaski Urząd Wojewódzki |
Ocena realizacji zadań gminy określonych |
MOPS |
24-25. 04.2019 r. |
1. Prawidłowe wskazanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie w Statucie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sejnach – niezwłocznie. 2. Opracowanie i zawarcie w Gminnym Programie Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (…): diagnozy zjawiska przemocy w rodzinie na terenie miasta uwzględniającej dane z innych instytucji, a także informacje dotyczące świadomości mieszkańców na temat przemocy w rodzinie; szczegółowych terminów realizacji poszczególnych zadań określonych w harmonogramie – do 31.12.2019 r. 3. Realizację zapisów Programu dotyczących jego monitorowania poprzez zbieranie informacji od wszystkich realizatorów odnośnie podejmowanych działań – na bieżąco. 4. Odbywanie posiedzeń ZI z zachowaniem częstotliwości określonej w ustawie , tj. w zależności od potrzeb , jednak nie rzadziej niż raz na trzy miesiące. 5. Realizację procedury „Niebieskie Karty”, zgodnie zobowiązującymi przepisami m. in. poprzez: a) wzywanie i zapraszanie osób uwikłanych w przemoc na spotkanie grupy roboczej/zespołu interdyscyplinarnego bez zbędnej zwłoki, b) podejmowanie działań przez ZI/GR wobec rodzin objętych procedurą NK m. in. poprzez uzupełnienie formularza NK-C, opracowanie i realizowanie indywidualnego planu pomocy oraz monitorowanie sytuacji rodzin w środowisku, c) przekazywanie formularzy NK-A przez Przewodniczącego niezwłocznie, nie później niż w ciągu 3 dni od dnia jego otrzymania, członkom ZI lub grupy roboczej, d) organizowanie spotkań z osobami, co do których istnieje podejrzenie, że doznają przemocy w rodzinie i z osobami wobec których istnieje podejrzenie, że stosują przemoc w rodzinie z zachowaniem dłuższego odstępu czasu (min. 1 godzina), e) podejmowanie działań w stosunku do osoby podejrzanej o stosowanie przemocy w rodzinie, f) egzekwowanie od przedstawicieli Policji sporządzania rzetelnych notatek służbowych lub wypracowanie innej metody dokumentowania podejmowanych działań przez Policję, g) niezawieranie w teczkach indywidualnych rodzin danych dotyczących osób objętych odrębna procedurą NK
|
2. |
Komisja Rewizyjna Rady Miasta Sejny |
Działalność merytoryczno-finansowa Biblioteki Publicznej w Sejnach za 2018 r. oraz stan czytelnictwa w ostatnich 3 latach |
Biblioteka Publiczna |
25.03.2019 r. |
Nie stwierdzono nieprawidłowości. |
3. |
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Sejnach |
Kontrola kompleksowa w zakresie oceny stanu sanitarnego żłobka wraz z oceną zgodności stanu faktycznego z obowiązującymi przepisami prawnymi |
Żłobek Miejski |
24.10.2019 r. |
Nie stwierdzono nieprawidłowości. |
4. |
Podlaski Urząd Wojewódzki |
Ocena realizacji zadań gminy (własnych i zleconych) wynikających z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz zgodności zatrudnienia pracowników z wymaganymi kwalifikacjami określonymi w ww. ustawie w okresie od 1 stycznia 2018 r. do dnia kontroli |
MOPS |
28-29.10. 2019 r. |
1. Opracowywanie 3-letnich gminnych programów wspierania rodziny, o których mowa w art. 176 pkt 1 ustawy, biorąc pod uwagę potrzeby gminy w zakresie wspierania rodziny z uwzględnieniem podziału działań realizatorom programu, według ich kompetencji oraz z wskazaniem terminów realizacji działań. 2. Realizowanie działań i zadań określonych w „Gminnym Programie Wspierania Rodziny na lata 2019-2021”, jego monitorowanie i sporządzanie sprawozdawczości. 3. Opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną, zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy. 4. Dokumentowanie prowadzonej pracy z rodziną na bieżąco oraz w sposób odzwierciedlający podejmowane działania przez asystenta wobec rodziny zgodnie z art. 15 ust. 1 pkt 14 ustawy. 5. Organizowanie pracy z rodziną zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, w tym zapewnienie wsparcia asystenta rodziny, w szczególności rodzinom przeżywającym trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej, zarówno wówczas, gdy dziecko przebywa w rodzinie, jak i w przypadku czasowego umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej. 6. W przypadku powzięcia przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sejnach informacji o rodzinie przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, przeprowadzenie przez pracownika socjalnego w tej rodzinie wywiadu środowiskowego, na zasadach określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, a następnie dokonywanie przez pracownika socjalnego analizy sytuacji rodziny, w celu ustalenia czy zachodzi konieczność przydzielenia rodzinie asystenta rodziny, zgodnie z art. 11 ust. 1-3 ustawy. 7. Składanie Radzie Miasta Sejny rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny z uwzględnieniem wszystkich zadań, o których mowa w art. 176 ustawy oraz z zachowaniem terminu określonego w art. 179 ust. 1 ustawy. |
5. |
Komisja Rewizyjna Rady Miasta Sejny |
Działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sejnach za 2018 r. i III kwartały 2019 r. |
MOPS w Sejnach |
21.10.2019 r. |
Wnioski pokontrolne: Kierownik MOPS w Sejnach dokona aktualizacji zakładki w BIP na stronie internetowej Miasta Sejny. Muszą tam znaleźć się: Statut MOPS, Regulamin Organizacyjny wraz ze strukturą organizacyjną, aktualnie obowiązujące druki w MOPS Sejny, które można wypełnić i wydrukować elektronicznie oraz inne ważne informacje dotyczące mieszkańców miasta. |
6. |
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Sejnach |
Kontrola kompleksowa w zakresie oceny stanu sanitarnego przedszkola wraz z oceną zgodności stanu faktycznego z obowiązującymi przepisami prawnymi. |
Przedszkole Miejskie im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sejnach |
3.12.2019 r. |
Nie stwierdzono nieprawidłowości. |
Metryka strony