Samodzielne Stanowisko ds. Oswiaty i Spraw Społecznych
Pokój nr 23 PIĘTRO
Tel. centrala: (87) 516 20 73, wewnętrzny - 36.
tel./fax: (87) 516 20 55,
e-mail: msznejder@um.sejny.pl
MAREK SZNEJDER – INSPEKTOR DS. OŚWIATY I SPRAW SPOŁECZNYCH
- Sprawy merytoryczne, administracyjne i organizacyjne oświaty:
- prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształcaniem i likwidacją placówek oświatowych;
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i przeprowadzaniem konkursów na stanowisko dyrektora placówki oświatowej, jego powoływania i odwoływania;
- opracowywanie planu sieci przedszkoli i szkół;
- wspomaganie i koordynowanie działań dyrektorów placówek oświatowych w zakresie realizacji ich zadań statutowych;
- opiniowanie arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych oraz zmian do nich wprowadzanych w trakcie roku szkolnego i przedkładanie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi;
- sprawowanie nadzoru nad organizacją przygotowania naboru do szkół i przedszkoli;
- kontrolowanie spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 - 18 lat zamieszkałą na terenie Miasta;
- prowadzenie spraw związanych z dowożeniem dzieci do szkół;
- przeprowadzanie procedury egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu;
- koordynowanie i organizowanie szkoleń, zebrań i narad dla dyrektorów placówek oświatowych; prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów placówek oświatowych;
- przygotowywanie oceny dyrektora placówki oświatowej;
- wnioskowanie w sprawach odznaczeń, nagród i wyróżnień dla dyrektorów i pracowników obsługiwanych placówek oświatowych;
- przygotowywanie opinii w sprawie powierzenia lub odwołania wicedyrektora placówki oświatowej;
- sporządzanie obowiązkowych sprawozdań z realizacji zadań z zakresu oświaty;
- współpraca z Kuratorium Oświaty;
- współpraca ze związkami zawodowymi w zakresie spraw dotyczących oświaty i wychowania;
- realizacja rządowych programów z zakresu oświaty i wychowania;
- przygotowanie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie projektów wspierających programy rozwoju szkół i podnoszenie jakości świadczenia usług w placówkach oświatowych;
- prowadzenie zbioru bazy danych SIO;
- analiza prawidłowości naliczania subwencji oświatowej;
- udział w przygotowaniu planu finansowego szkół i placówek oświatowych;
- wykonywanie zadań związanych z organizowaniem i dofinansowaniem kształcenia i dokształcania nauczycieli.
- prowadzenie spraw związanych ze szkołami i placówkami niepublicznymi;
- opracowywanie porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w sprawie współfinansowania zadań oświatowych oraz merytoryczne ich rozliczanie;
- współpraca z Referatem Finansowym w zakresie udzielania dotacji dla szkół i przedszkoli niepublicznych działających na terenie Miasta Sejny;
- sprawdzanie pod względem merytorycznym poprawności naliczenia opłat za dzieci zamieszkujące na terenie Miasta Sejny, a uczęszczające do przedszkoli na terenie innych gmin;
- sporządzanie projektów uchwał w zakresie spraw oświatowych;
- Sprawy zakresu turystyki:
- prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz ewidencji obiektów, w których mogą być świadczone usługi hotelarskie,
- wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania turystyki w Mieście;
- promocja turystyczna miasta;
- współpraca z instytucjami, organizacjami, przedsiębiorcami, osobami fizycznymi, prawnymi w sprawach promocji i rozwoju turystyki;
- prowadzenie Centrum Informacji Turystycznej i wypożyczalni rowerów lub w przypadku powierzenia tego zadania podmiotowi zewnętrznemu sprawowanie nadzoru nad realizacją zadania, w tym gromadzenie i aktualizowanie materiałów informacyjnych;
- Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie realizacji ustawowych zadań oraz przekazanych do realizacji na zasadach odrębnych.
- Sprawy w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 :
- prowadzenie rejestrów żłobków i klubów dziecięcych oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie danego podmiotu do rejestru,
- opracowanie decyzji administracyjnych w przedmiocie odmowy wpisu do rejestru,
- prowadzenie wykazu dziennych opiekunów, z którymi zawarto umowy o świadczenie usług,
- przygotowanie projektów uchwał z zakresu zadań realizowanych w zakresie opieki nad dziećmi do lat 3,
- Koordynowanie i upowszechnianie działalności organizacji i stowarzyszeń kultury fizycznej.
- Współdziałanie z klubami sportowymi, stowarzyszeniami oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie kultury fizycznej.
- Nadzór nad kompleksem stadionu miejskiego w Sejnach.
- Bieżąca analiza materiałów dotyczących programów skierowanych do jednostek samorządu terytorialnego w celu pozyskania dostępnych środków zewnętrznych w zakresie zadań wykonywanych przez stanowisko;
- Przygotowanie dokumentów związanych z aplikacją o środki zewnętrzne dotyczące zadań wykonywanych na stanowisku, w tym wyszukiwanie informacji o źródłach i warunkach pozyskiwania środków finansowych krajowych i zagranicznych, przygotowywanie i składanie wniosków o dofinansowanie, sporządzanie wniosków o płatność, prowadzenie sprawozdawczości oraz innych niezbędnych zadań dla projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, realizowanych przez stanowisko wynikających z podpisanych umów o dofinansowanie.
Metryka strony